Poznańska Wiki
Advertisement
Poznańska Wiki

Caffe Bimba na Półwiejskiej

Wczytywanie mapy…

Caffe Bimba na Zielonej w maju 2014 r.

Projekt kawiarenki na wizualizacji

Caffe Bimba - kawiarenka mieszcząca się w zabytkowym tramwaju Konstal N stojącym przed Starym Browarem na ulicy Półwiejskiej.

We wrześniu 2015 r. swoje podwoje otworzyła podobna kawiarenka na szynach przy Rondzie Rataje.

Bimba

Bimba, w której znajduje się kawiarenka, oznaczona była numerem 2048. Pierwszy raz na poznańskich torach pojawiła się 20 maja 1966 roku. Po zakończeniu służby jako wagon liniowy, służyła jako wagon szkoleniowy, a następnie wagon do robót torowych. Ostatnie lata spędziła na terenie zajezdni na Fortecznej[1].

Po remoncie Konstal N uzyskał historyczne barwy i oznaczenia: informacje o wejściu i wyjściu, numer taborowy 273 oraz tradycyjne okrągłe tablice linii nr 5, której trasa przez 30 lat prowadziła przez ulicą Zieloną.

Na Zielonej

Kawiarenka początkowo mieściła się w zabytkowym tramwaju stojącym na fragmencie torów w osi ulicy Zielonej będących fragmentem trasy tramwajowej do Starej Rzeźni (zlikwidowanej w roku 1977). Kawiarenka została otwarta 19 maja 2014 r.

Przeprowadzka na Półwiejską

25 sierpnia 2017 roku tramwaj przeniesiono z ulicy Zielonej przed Stary Browar na ulicy Półwiejskiej[2]. W nowym miejscu kawiarnia zaczęła działać 23 września[3].

Źródła

Advertisement